POLA DEFENSA DO TRABALLO DECENTE. DIOCESE DE MONDOÑEDO-FERROL
 07/03/2021
Ferrol. 8 de marzo de 2021.- Co lema “Ahora máis que nunca, traballo decente”, as entidades promotoras da iniciativa eclesial polo traballo decente (ITD) sinalan que chegou o momento de adoptar políticas e compromisos a favor dos empregos dignos, sostibles e inclusivos
A situación actualo da pandemia veu de agravar a precariedade que aínda permanecía latente nun sector do mundo do traballo desde a derradeira crise económica do ano 2008, aumentando a bolsa de pobreza e as dificultades para acceder ou permanecer un emprego que dignifique a vida das persoas

Na nosa realidade local da Diocese de Mondoñedo-Ferrol, experimentamos neste último ano de crise socio-económica progresiva, como se estar destruindo emprego, tanto directo como indirecto, provocando que multitude de traballadores e traballadoras, así como as súas familias, vivan situacións de risco, vulnerabilidade e, ás veces, de exclusión social

Empresas arraigadas no noso entorno, como ENDESA, ALCOA, SIEMENS-GAMESA contribuen ao desmantelamento do tecido produtivo, non chegando a entender as verdadeiras razóns de dito feito, dado os seus rendementos e viabilidade

Se falamos da defensa da dignidade no traballo, teríamos que centrarnos dun xeito especial no mundo da muller traballadora, pois se ben é certo que na nosa sociedade democrática acadráronse logros cara a igualdade e equiparación de dereitos, non é memos certo que ainda queda camiño por percorrer, pois a muller traballadora segue soportando as consecuencias da brecha de xénero, pois é acreedora sendo obxecto do desenvolvemento dos traballos máis penosos e precarios, no ámbito do comercio, a hostalaría ou o coidado das persoas dependentes, con salarios insuficientes e unha consideración social inferior. A esto habería que engadir as situacións de todas a aquelas mulleres que acuden ao noso pais coa promesa dun traballo, pero que acaban enganadas como vítimas da rede da trata

A Encíclica “Fratelli Tutti” lémbranos que “… o gran tema é o traballo. O verdadeiramente popular - porque promove o ben do pobo - é asegurar a todos a posibilidade de facer brotar as sementes que Deus puxo en cada un, as súas capacidades, a súa iniciativa, as súas forzas …”

A Doutrina Social da Igrexa (DSI) afirma que “a dignidade da persoa humana reclama un traballo digno, non só útil, porque o traballo é unha vocación de Deus”. É o traballo o que  está en función da persoa e non a persoa en función do traballo
Desde a Mesa de Traballo de Igrexa polo Traballo Decente da Diocese de Mondoñedo-Ferrol, proclamamos o noso compromiso reivindicativo:

- a prol dunha transformación social dos valores que articulan  o mundo do traballo, posibilitando que todos e todas podan acceder a un traballo digno
- no desenvolvemento de políticas inclusivas e de igualdade, xeradoras de riqueza no persoal e no profesional
- na defensa dos postos de traballo na nosa diocese, poñendo á persoa no centro de tódalas decisións e accións que se tomen, e non o interese económico

MULLER TRABALLADORA  CLASE OBREIRA GALEGA  HOAC  CARITAS  MONDOÑEDO-FERROL